Eesti Anastasia Foorum

 

Autor Teema: Vitamiin B-12  (Loetud 4944 korda)

0 Kasutajat ja 1 Külaline vaatavad teemat.

Võrgust väljas Priit

  • Admin
  • Super Liige
  • *****
  • Postitusi: 1161
  • Sugu: Mees
  • :)
    • Eesti Anastasia lehekülg
Vitamiin B-12
« : 06 september, 2009, 16:23 »
info kopeeritud lehelt: http://www.paikesetoit.ee/artiklid-2-veerus
Autor: Sille Poola


Kas mitte ületähtsustatud. Võib-olla - võib-olla mitte. Aga ma soovitaks küll loogiliselt mõelda ja võrrelda näiteks pastöriseeritud piimatoodete ja Ca vahelist arengut. Käesoleval ajal tuleb üks uuring teise otsa, mis kinnitavad, et mida rohkem pastöriseeritud piimatooteid tarbida seda suurem on luuhõrenemise %. Riigid kus tarbitakse pastöriseeritud piimatooteid enim on ka luuhõrenemine ja luumurdude arv suurim. Aga Ca edaspidi. Ma olen selle B12 kohta korjanud kokku väga palju välismaist ja kodumaist materjali – ja olen ikkagi nõus dr. Cousens ja D. Wolfega, kes ütlevad, et B-12 liig suur peale surumine on hoopis seotud sellega, et hoida inimesi eemal vegan elustiilist.
Dr. Victor Herbert kirjeldas American Journal of Clinical Nutrition Dr James Halsted uuringut. J. Halsted, kes tegi oma uuringuid Iraani veganitega, ei leidnud mingeid B-12 puudujääke. Eripäraks on Iraani veganitel see, et nad ei pese nii usinasti oma sööki ja käsi[ch61514]. Leiti, et kui puu ja aedvilju ei pesta nii hoolikalt puhtaks ei teki ka mingit B12 defitsiiti.
Peale liha ja piimatoodete on B12 allikaks loodusliku mikroobid mullas ja bakterid, mida on leitud metsikutes taimedes, pesemata aedviljades ja maapinnas. Looduslikud mikroobid ja bakterid pinnases vajavad meie soolestikus head keskkonda, et paljuneda ja moodustada kolooniaid. Vitamiin B-12 toodetaksegi nende mikroobide ja bakterite kolooniate poolt. Parim B-12 allikas on metsik pesemata toores toit.
Vitamiin B12 (tsüanokobalamiin) esindab ühendite perekonda, mis sisaldab koobaltit. B12 defitsiit, kui ta on seotud folaatide (roheliste lehtede) defitsiidiga, põhjustab aneemiat.
Käesoleval ajal, kui me siin arenenud!!! Riikides paaniliselt hävitame iga bakteri endas ja enda ümber on B12 puudujääk täiesti mõistetav. Poe müüdavad aedviljad on seisnud, puhastatud ja läbinud pika tee poeni ja veel pikema sinu toidulauale. Käinud läbi masinatest, kätest, kastidest – see vaene bakter sureb sellel ebamugaval teel.
Teine oluline osa selle vitamiini juures on tugev ja korras seedetrakt. Uuringud näitavad, et nõrgas seedetraktis ei imendu B12 korralikult ja organism ei ole suuteline seda omastama. Seega taandub ikka kõik sellele, mida me suhu paneme ja kui tugev meie keha on. Korras seedimise kõrval mängib samuti rolli hästi tugev maohape – on leitud et üle 90% inimestel on liig madal maohape.
Suhkur käitub antibiootikumina. Pikka aega tarbides suhkrurikkaid tooteid ja hübriidseid seemneteta puuvilju (banaanid, seemneta viinamarjad jms) kahjustub meie seedetrakt oluliselt.
Küpsetamine samuti hävitab mikroobid. Steriliseeritud, pastöriseeritud toiduga vegan dieet ei soodusta tugeva seedetrakti teket.
Seega jäta oma aiast või mahetalust korjatud viljad, lehed pesemata. Poeviljadega on teine lugu, neid tuleb pesta.
Omada enda soolestikus maapinnas olevaid baktereid on väga oluline. Annie ja Dr D.Jubb oma raamatus „Secrets of An Alkaline Body” kirjutavad: mullas sündinud organismide omandamisega võite kergesti saada kiiret abi diabeedi, artriidi, pneumoonia, Parkinsoni tõve ja immuunsussüsteemi probleemide korral.
D. Wolfe, on samas kohtunud pikaaegsete toortoidulistega, kes ei oma aia puudumisel ei söö pesemata vilju, kuid on hoolimata sellest tugeva seedetraktiga. Nad tarbivad merevetikaid ja spirulinat ning fermenteeritud toite (hapukapsas) , mis aitavad hoida soolestikus head mikrofloorat
« Viimasena muutis: 10 september, 2009, 09:06 postitatud kasutaja Veedalane »

Võrgust väljas Lapsesuu

  • Admin
  • Super Liige
  • *****
  • Postitusi: 246
  • Sugu: Mees
  • ....
Re: Vitamiin B-12
« Vastus #1 : 10 september, 2009, 08:43 »
Huvitav artikkel ja kuulen sellest esimest korda, et aiasaadusi oleks kasulikum mitte pesta.

Kahjuks pole see jah mõeldavgi, et poetoidu jätaks pesematta. Paljudel pole isekasvatatud toiduaineid iga päev kuskilt võtta ja turult ostes ei tea ka kunagi kui mürgine see muld ja viljad tegelikult on.
Ei tea kas see vitamiin elab keldrisse seisma jäetud varude pinnal talvise perioodi üle?

Leidsin ühe artikkli vitamiinist B-12, foolhappest ja selle vaegusest tekkinud probleemidest.
http://www.inimene.ee/?disease=m&sisu=disease&did=463&idr=nQPKkQnDd2JcW6OEpSp60b3WyW9

Täiskasvanud inimese päeva kogus on kõigest 0,003-0,004 mg, nii vähe ei vaja organism ühtki teist vitamiini.
Minu menüüs on muna ja piim olemas, nii et peaksin siis sealt selle vajaliku tegelase kätte saama.
« Viimasena muutis: 10 september, 2009, 09:56 postitatud kasutaja Laps »

Võrgust väljas Lapsesuu

  • Admin
  • Super Liige
  • *****
  • Postitusi: 246
  • Sugu: Mees
  • ....
Re: Vitamiin B-12
« Vastus #2 : 28 jaanuar, 2010, 21:55 »
Olen üle aasta taimetoitlane olnud, söön nii muna- kui ka piimatooteid. Lasin ennast arsti juures kontrollida. Vitamiin b12 ja raua tase olid täiesti normis.

Võrgust väljas Mafepp

  • Uustulnu
  • *
  • Postitusi: 14
  • Sugu: Mees
Vitamiin B-12
« Vastus #3 : 22 detsember, 2011, 01:43 »
Isiklikust kogemusest võin öelda, et kui oled lakto-ovovegetariaan ehk sööd ka piima- ja munatooteid, siis B12 pärast karta pole tarvis. Esiteks on meil selle vitamiini varu maksas kuni 3a ja toiduga saad pidevalt juurde. Kontrollin iga 3a tagant verest ja on normi keskel olnud. Suurem oht on raud, mida peab tõsisemalt jälgima.

Võrgust väljas Priit

  • Admin
  • Super Liige
  • *****
  • Postitusi: 1161
  • Sugu: Mees
  • :)
    • Eesti Anastasia lehekülg
Vitamiin B-12
« Vastus #4 : 22 detsember, 2011, 10:53 »
Suurem oht on raud, mida peab tõsisemalt jälgima.
Ise ma ei ole kunagi midagi mõõtnud kuid olen kuulnud, et Maasikad (eriti Metsamaasikas), nõges, spinat, Kaunviljad nagu punased oad, läätsed ja kikerherned, kõik tumerohelised lehtköögiviljad, tofu (sojakohupiim), pähklid, seemned, täisteraviljad ja kuivatatud puuviljad nagu rosinad, ploomid, aprikoosid ja viigimarjad ja paljud teised on oivalised raua allikad.
« Viimasena muutis: 22 detsember, 2011, 10:57 postitatud kasutaja Priit »

Võrgust väljas akinchana

  • Uustulnu
  • *
  • Postitusi: 1
  • Sugu: Mees
  • freedom is beautiful
Vitamiin B-12
« Vastus #5 : 22 detsember, 2011, 20:49 »
Need, kes ise midagi ei kasvata, võivad tõesti hirmu tunda mingi vitamiini puudusest, saan täitsa aru.

Võrgust väljas Priit

  • Admin
  • Super Liige
  • *****
  • Postitusi: 1161
  • Sugu: Mees
  • :)
    • Eesti Anastasia lehekülg
Vitamiin B-12
« Vastus #6 : 22 detsember, 2011, 20:51 »
Need, kes ise midagi ei kasvata, võivad tõesti hirmu tunda mingi vitamiini puudusest, saan täitsa aru.
Su jutus on tõde sees ;) poe tooted on igatahes väga vaese vitamiini ja energia sisaldusega...

 

SMF 2.0.15 | SMF © 2011, Simple Machines
imPulse2 © Bloc