Eesti Anastasia Foorum

 

Autor Teema: Subliminaalsed sõnumid (Varjatud sõnumid)  (Loetud 3652 korda)

0 Kasutajat ja 3 Külalisi vaatavad teemat.

Võrgust väljas Priit

  • Super Liige
  • *****
  • Postitusi: 1152
  • Sugu: Mees
  • :)
    • Eesti Anastasia lehekülg
Subliminaalsed sõnumid (Varjatud sõnumid)
« : 29 veebruar, 2012, 18:17 »
Allikas: http://www.vabamotleja.info/index.php/vandenou/115-subliminaalsed-sonumid

Subliminaalne (s.o. alateadlik) sõnum on läkitus läbi meedia, mis mõjutab inimest alateadlikult. Tavaliselt on eesmärgiks müüa mingit toodet, aga on ka teisi tagamõtteid. Nt. sisendada inimesele enesekindlust, tõsta ärevust vms. Arvatakse, et subliminaale on kasutatud ka pahatahtlikul eesmärgil. Nt. on avastatud muusikapalade taustal nn. „tagurpidi sõnumeid“, mis kutsuvad üles inimest tarbima alkoholi, narkootikume ja isegi eneselt elu võtma.
Mõnes riigis on tunnistatud seadusevastaseks.

Kuidas toimib
Piltide puhul on üldjuhul peidetud mingi tagamõttega sümbol või kujutis. Subliminaalide alla käivad ka nö kahe-mõttega pildid. Meiega manipuleeritakse inimlike ajede kaudu. Meid mõjutatakse sellega, millest sõltub meie elu (nälg, janu, kõikvõimalikud ohud), aga ka seksi, ahnuse, seltskondliku tunnustuse, turvalisuse ja territoriaalsusega (eriti mõjutab see meie nn. roomaja-aju). Kõige tihedamini on selleks seksuaalsusega seotud sõnad või kujundid. Meie visuaalne taju pidavat registreerima ainult väikese osa tervikust, aga alateadvus seevastu pidavat omandama kõik. Wilson Bryan Key - üks maailma tunnustatuim subliminaalide ekspert - on öelnud:
Visuaalnägemuses kerkib teadvusesse kõigest üks tuhandik ajus registreeritud kogutajust. Ülejäänud jääb suikeolekusse. Sisendused (subliminaalid) võimendavad pildi tajumist, intensiivistades reageeringuid, nagu seda on pulsisagedus, ajurütmid ja naha galvaanilised reaktsioonid. Emotsioone mõjutanud ja maha surutud informatsioon jääb mälusüsteemi pikaks ajaks, võib-olla elu lõpuni.
Veel märgib Key, et lineaarses mõtlemises (sügavalt viie meele reaalsusesse juurdunud) opereerivad mõistused on subliminaalidele vastuvõtlikumad.
Viini neurokirurgi Otto Poetzle 1917. aasta uuringus selgus, et alateadvusesse sisendatud informatsioon ilmub unenägudeski.
Mida kostab meedia
Ameerika valitsus on juba ammu olnud teadlik subliminaalide kasutamisest reklaaminduses. Siiski pole nende keelustamiseks üldiselt karme meetmeid kasutusele võetud. Järgnev on refereering Föderaalse Kommunikatsiooni Komisjoni kirjast kõigile Ameerika selleaegsetele(a. 1974) telejaamadele. Originaaldokumendi leiate siia klikkides.

Föderaalne Kommunikatsiooni Komisjon
24. jaanuar 1974
Teavitus „subliminaalse pertseptsiooni“ tehnika kohta
Vahetult enne jõule, aastal 1974, sai komisjon kaebusi, et mõningad telekanalid olevat edastanud reklaame, mis olevat sisaldanud sõnumeid, millest inimesed ei olnud teadlikud(sõnumeid olevat näidatud nii kiiresti, et inimese silm seda ei näinud). Küll aga olevat see mõjutanud inimesi alateadlikult. Antud moel edastati sõnumit „Osta see“ (ing. k. Get it), viidates antud tootele, mida reklaamiti. Kuna enamus inimesi seda sõnumit teadlikult ei täheldanud, siis on tegemist „subliminaalse sisendamise“ tehnikaga, mis oli Komisjoni uurimustöö sisuks aastaid tagasi.
27. november 1957 tõusis päevakorda subliminaalsed sõnumid televisioonis. Komisjon märkis omalt poolt:
Avalikkus on avaldanud sügavat muret „subliminaalne pertseptsiooni“ kasutamise pärast televisiooni  reklaaminduses. Kuna on tõendeid NARTB tegevuse kohta antud valdkonnas, siis on avalikkuse murel kindel tõepõhi. Täiesti arusaadavalt on tegemist murega, mis puudutab avalikkust sügavalt. On arutlusel, milliseid meetmeid peaks – või ei peaks üldse - Komisjon kasutama, kontrollimaks televisiooni tegevust antud valdkonnas. Komisjoni hoiak antud probleemi suhtes on järgmine: avalikkus ei ole otseses ohus subliminaalide kasutuse tõttu reklaaminduses. Kõikumatud tõendid on esitatud tunnustatud televisiooni litsensiaatide poolt, mis kinnitavad nende kohustust ja vastutust töötada avalikkuse huvides.
Siiani pole Komisjon olnud teadlik, et televisiooni kanalid oleks kasutanud subliminaalseid sisendeid, v.a. teaduslikel eksperimentidel. Peale 1957 a. pole avalikkuse huvisfääri ilmunud sääraseid juhtumeid, kuni 1974. a. jõulude-eelse reklaamikampaaniani, mil reklaamides kasutati „Osta see“ sõnumeid.
Vaatamata sellele, et telekanalite juhatus on keelanud „eesmärk pühitseb abinõu“ põhimõtte, on mõned telejaamad jätkanud subliminaalide kasutamist reklaamides.
Lõpetuseks peab Komisjon tunnistama, et subliminaalsed sõnumid – efektiivsed või mitte – on vastuolus avalikkuse huvidega.
Kus leidub

Subliminaalne sõnum reklaamides sai teatavaks 1950. aastatel, kui selgus, et mõnesse reklaami oli lisatud sekundi murdosa kestvaid kujutisi, mida teadlik mõistus ei tabanud, nt põgusalt vilksanud lause joogireklaamides: „Mul on janu“; või „Ma tahan popcorni“. Hiljem selgus, et antud kaupade müüdavus suurenes märgatavalt.
Lisaks on võimalik peita subliminaalne sõnum ka muusikasse. Kui jätta kõrvale asjaolu, kuidas disharmooniline muusika meie emotsioone ja isegi tervist mõjutab (mis ei ole otseselt seotud subliminaalsete sõnumitega), siis peale selle on avastatud rock-muusikast nn. „tagurpidi sõnumeid“. Need on laused, fraasid, mis kajavad taustal tagurpidi, nii et meie otsene taju ei saa aru, mis lausetega on tegu, aga meie alateadvus pidavat saama. Näiteks võib tuua Led Zeppelini loomingut. „Stairway to Heaven“ pidavat sisaldama sõnu, mis tagurpidi kuulates kummardavad saatanat.
Subliminaalsetest sõnumitest on tehtud ka omalaadi äri – nimelt „eneseabi muusika“. Väidetavalt suudetakse toota muusikat, mis tänu oma subliminaalsetele sõnumitele tõstab inimeste enesehinnangut, aitab loobuda suitsetamisest jne. Tõsi või vale, see jääb iga enda otsustada.

 

SMF 2.0.15 | SMF © 2011, Simple Machines
imPulse2 © Bloc