Eesti Anastasia Foorum

 

Autor Teema: Jalgratas  (Loetud 4457 korda)

0 Kasutajat ja 1 Külaline vaatavad teemat.

Võrgust väljas Priit

  • Admin
  • Super Liige
  • *****
  • Postitusi: 1161
  • Sugu: Mees
  • :)
    • Eesti Anastasia lehekülg
Jalgratas
« : 05 juuni, 2012, 17:29 »
Kuna olen ise aastaid jalgrattaga matkanud siis mõtlesin, et teen ka jalgratta teema... igaks juhks kui kellegil peaks huvi olema jalgrataste vastu. Siin võib küsimusi esitada ja jalgratta komponentide üle mõtiskleda, samas ka tuua nähtavale ökoloogilised võtted ja mõtted.

Mõte jalgrattaga matkama minna tuli sellest, et siis on lihtsam asju vedada ja saab kiiremini suuri vahemaid läbida, kuid arukas on teha seda ikka hea jalgrattaga. Esimene jalgratas ei olnud mul kõige parem, see sai ostetud maximast, oli taga amordiga ja maksis umbes 2000 eeku. Vähe sellest, et raam oli suhteliselt raske oli sel ka kehvad käiguvahetajad. Tänu sellele ma ei julgenud väga järsust mäest üles sõtkuda (käiguvahetajad kragisesid pinge all) Seda ratast ma ei hakanud isegi kellegile ära müüma vaid andsin nisama ära võimalik, et seisab praegugi kellegi kuuri all lihtsalt.

Järgmise ratta peale ma investeerisin suurema summa, kuna olin saanud aru, et kergus ja kvaliteet mängivad väga tähtsat rolli... sai soetatud Merida HFS 3000, carbon raami ei julgenud osta, mine tea läheb veel raskuse all katki (soov oli ka matkata). Paljud jupid ma vahetasin carbon detailide vastu, et saada veel kergust juurde... võimalik poe hind tõusis rattal umbes 30000 eeku, kuid mõne aja möödudes ma mõistsin mitmeid asju mida peab ratta juures silmas pidama ja sellise hinna panemine minuarust poel mõtekas, püüan ka seletada miks.

Kallile rattale ei lähe külge odavamad jupid! Kuna jupid on tehtud ekstra õhemad, et kergust juurde tuua siis nad kuluvad ka kiiremini. peale kahte aastat pidin ma juba hammasrattad ja keti välja vahetama, ka veljed olid suhteliselt läbi (indikaator joon kadunud) võimalik, et olin ise ka natuke süüdi kuna ratas ei olnud koguaeg puhas aga uute hammasrataste ja keti hinnaks kujunes julgelt üle 100 euro...

Kalli ratta atraktiivne välimus tõmbab kindlasti ka vargaid (endal kogemusi pole) aga tallinnas ja Tartus ei tahtnud ratast pikalt õue jätta.

Olen suhteliselt kindel, et 200 - 300 euroga saab väga korraliku ja sarnase kaaluga jalgratta... Endale ostsin nüüd 185 euroga Author Classic SX muidugi teise ringi jalgratta (kasutatud). Tõesti jalgratast oli vähe kasutatud ja hästi hoitud... muidugi keegi on sellega ka arvatavasti üle pea käinud. Aga hea ratas on, kaal on 13 kg ja jupid on odavad ja kvaliteetsed.

---------------------------------------------------------------------  <lill>

Soovitan hankida alumiinium raamiga jalgratas see on kergem, enne ostu on muidugi mõtekas teha ka interneti otsing, et leida rohkem infot ratta kohta. Ka alumiinium raamiga ratas võib erineva kaaluga olla. double butted ja tripel butted (õhendatud) tähendab, et teatud kohad jalgrattas on õhemad kus suurt pinget pole vaja, see muidugi annab ka hea kaaluvõidu.

Soovitav on osta õige raami suurusega ratas... toon tabeli siia ka välja..

Pikkus         - Raami suurus
kuni  165cm - 16"  S
150 - 175cm - 17"  S
175 - 184cm - 19"  M
182 - 190cm - 21"  L
190 - 200cm - 22"  XL

ise olen 187cm ja olen kasutanud 21" ja 20" raame :)

Eelmises punktis käsitlesin natuke kerguse üle... Samas on võimalik ka välja lugeda raami kergust kogu raskuse seest...
Tõin välja mägiratta (26") levinuma kaalu jaotuse

Aluraam 2,4 kg või teras raam 3,3 kg
Ratta kaal 14 - 16 kg
Taga käiguvahetajad: Altus ja madalamad

Aluraam 2,2 -2,4 kg
Ratta kaal 12-14 kg
Taga käiguvahetajad: Altus, Acera, Alivo

Aluraam 1,6 - 1,8 kg
Ratta kaal 10 - 13 kg
Taga käiguvahetaja: Deore, LX, XT

Käiguvahetaja võiks olla vähemalt tabelist vaadates sport tase ehk Altus, Acera või Alivio.Neid harrastaja taseme asju ma ei usaldaks ja paljudel ratastel on muidugi alla selle isegi. Kui Jalgrattal on juba Deore (võistlus tase) või kõrgem siis on jupid juba nõks kallimad. Kui käiguvahetajal puudub kindel liigitus siis mina sellise vahetajaga jalgratast ei ostaks. Minuarust on mõtetud kui taga on 9 hammasratast või rohkem see on mõtetu kaalu lisamine.



Sadul võiks olla mugav, peenike ja kõva sadul ei lähe mitte peale need vajavad eksta geeliga pükse jne. Ise eelitan vahega sadulat millel on keset istet õhutus ava. Matkates ja päev läbi sadulas istudes tõmbab muidu kuuma ilmaga taguotsa suhteliselt higiseks, eriti probleem võib tekkida puuvillaste lühikeste pükstega. Kuid vahega sadul lahendab probleemi.

Sarved. Lenksu peal olevad külg ja kesk sarved pole ilu pärast vaid väga suured abimehed... külgmiste sarvede abil on palju lihtsam mäest üles minna ja keskel olevate pikkade sarvede peal saab pühata käsi ja muuta end voolujoonelisemaks kui sööstad mäest alla  :)

Külje peegel Matkamise üks väga häid abimehi. saab kätte juba mõne euroga aga abistab sind palju. Sellega näeb ära seljataga liikuvad masinad, pead pöörates võid väga ohtlikkuse olukorda sattud ja kaelale pole see ka hea. Omadest kogemustest ütlen, et suured rekad sõidavad sust isegi 1cm kaugusel julgelt mööda ja kui sa peaksid ehmatama siis oled kas ninuli maas või halvemal juhul...  Kuid peeglist näed alati ära seljataguse.

Rataste suurus Ise olen palju sõitnud 26" ratastega ehk maastiku rattaga ja olen veendumuseni jõudnud, et 28" tolli rattad (700c) on palju ratsionaalsem. Esiteks muidugi see, et kummid kestavad kauem ja sa saad arendada palju suuremaid kiiruseid. Samas kui vaadata siis hübriid ja matkarattad ongi 28" ratastega. 26" on küll parem kiirendus aga enamus sõit on viimaste hammasrataste peal ja need kuluvad ära  ilma et teistel hammasratastel oleks kulumis jälgegi. Samas 28" jalgratastel on kergemad raamid kuna need ei ole mõeldud hüpete tegemiseks metsa all.

Velg Olen kuulnud, et soovitatakse topelt seinaga velgesid kuna need on tugevamad aga mul on niigi originaalselt juba kõik topelt olnud...

Jalgratta lukk Räägitakse, et kõiksugu trosslukke on väga lihtne läbi lõigata tangidega vahet ei ole kui paks see on ja U lukk mis on suht metall toru on üpris raske. Kõige parem kaitse on see, et sa ei karda vargaid ja ei ole ise varas... siis ei satu sa ka nendega kuidagi kokku. Soovitav on muidugi ratas lukustada kaamerate alla. Kindlasti mitte esi ratta külge, sest see käib lahti kiirkinnitus klambriga vähem kui sekundiga. Lukk tuleb köita raami külge ja kindlasse kohta.

Jalg Jalgratta jalg on väga hea asi, tänu sellele säilib su ratta keha kauem igasugustest kriimudest ja endal ka mugavam. Kui rattajalga pole peab ratast igalpool kas külili heitma või otsima sobliku kohta kust see iseenesest liikuma ei hakkaks...

Oluline on ka teada, et Rongide peale saab võtta jalgrattaid tasuta  :sun:

Väga hea lugemiskoht on veel siin: http://www.author.ee/komponendid.htm
« Viimasena muutis: 05 juuni, 2012, 21:08 postitatud kasutaja Priit »

Võrgust väljas Priit

  • Admin
  • Super Liige
  • *****
  • Postitusi: 1161
  • Sugu: Mees
  • :)
    • Eesti Anastasia lehekülg
Jalgratas
« Vastus #1 : 05 juuni, 2012, 18:36 »
Jalgratta käru

Ma polegi veel endale selgeks teinud kumb on matkamiseks parem kas jalgratta käru või külje kotid. Ise uurimistööd tehes ostsin üherattalise käru mis lisas juurde 6kg kuid oli väga mugav, huvitav ja ratsionaalne. Üks lisaratas rattal vähendas ka suurt pinget jalgratta kummides ja ratta tuules tundus käru väga voolujooneline võrreldes laiade matka kottidega külgedel....  Praegu olengi otsuse ees kumb valida, kas osta ka küljekotid või jääda käru juurde...

Minu rattast ja kärust üks talvine pilt siin
« Viimasena muutis: 16 detsember, 2012, 21:18 postitatud kasutaja Priit »

Võrgust väljas Priit

  • Admin
  • Super Liige
  • *****
  • Postitusi: 1161
  • Sugu: Mees
  • :)
    • Eesti Anastasia lehekülg
Jalgratas
« Vastus #2 : 16 detsember, 2012, 21:20 »
Nüüd on proovitud ka naelkummidega sõitmine talvel. Töötab  :hee:
Muifugi vagudes ja lahtises lumes jama aga jöö peal ikka ei lähe libisema... katsetan edasi...

Naast on mul ainult ees, sest mul on oline mitte kaotada juhitavus esikummist... taga on ükskõik...

http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/59613_530390570305059_1270962780_n.jpg

Võrgust väljas joonatan

  • Admin
  • Super Liige
  • *****
  • Postitusi: 213
  • Sugu: Mees
Jalgratas
« Vastus #3 : 16 detsember, 2012, 23:05 »
lumes on nii raske sõita võrreldes suvega :hee:
Can you feel the heartbeat of the earth through the sea and the mist...


Võrgust väljas Priit

  • Admin
  • Super Liige
  • *****
  • Postitusi: 1161
  • Sugu: Mees
  • :)
    • Eesti Anastasia lehekülg
Jalgratas
« Vastus #4 : 17 detsember, 2012, 01:20 »
lumes on nii raske sõita võrreldes suvega :hee:
Lumes sõitmine on nagu suvel sügavamas poriloigus... aind jah natuke veel keerulisem... pinda pole millele haakida. Kuid oskuslik rattur saab igas olukorras hakkama isegi siis kui ratas tuleb kukile võtta  :hee:
« Viimasena muutis: 17 detsember, 2012, 13:38 postitatud kasutaja Priit »

Võrgust väljas joonatan

  • Admin
  • Super Liige
  • *****
  • Postitusi: 213
  • Sugu: Mees
Jalgratas
« Vastus #5 : 17 detsember, 2012, 04:51 »
hea treening <rull>
Can you feel the heartbeat of the earth through the sea and the mist...


 

SMF 2.0.14 | SMF © 2011, Simple Machines
imPulse2 © Bloc